Ren glädje

En sådan morgon – även om jag hade uppskattat än mer att den infunnit sig på en fridag såsom igår t.ex. -gör att jag får ett snabbt återfall i bloggandet. Dessutom träffade jag igår trevliga Anette och Knut där Anette påminde mig om att det var ett helt fel beslut av mig att sluta blogga. Men utan att vara kompromisslös har jag nog ändå bestämt mig, men emellanåt återfaller jag givetvis i gamla bloggvanor.

Nu är det trädgårdsrensningsdags. Vi var hela helgen på Lyckorna och det var rensning för hela slanten.Erika var där inne och jag var där ute. Måhända en traditionell könsuppdelning, men värre saker än så lär finnas. Hur som helst blev det fint resultat på alla ställen.

Och sedan kunde jag konstatera att våren hade verkligen kommit till Göteborg då jag idag tidig morgon steg av bussen vid Korsvägen. På vägen mot jobbet hade några små magnolior redan slagit ut sina ytterst vackra blommor. En stämningshöjare minst sagt.

Annars är det förhandling hela dagen och det i ett ytterst känsligt ämne. Men sedan blir det åter att lukta på det som vi benämner vår. Överallt knoppas det och allt som kan ha liv kommer att få det. I en sådan situation är det egentligen bara glädje som finns i kropparna. Vi blir lyckliga och det nästan oberoende av i vilken situation vi annars befinner oss.

Våren kanske för med sig ett jämlikhetsbudskap. Hoppas på det i alla fall.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

