Dags att runda av ……

Någon Calle Bildt lär jag nog aldrig bli. Och jag tror att både han – om han nu skulle ha kämnt till det – och jag är ganska så nöjda med ett sådant påstående. Vi spelar liksom i olika divisioner och våra respektive liv följer, vågar jag påstå, olika banor. Ett drag har vi dock haft gemensamt och det är att vi under lång tid och tämligen frekvent skrivit blogginlägg.

Men Calle han kommer säkerligen att fortsätta, men själv känner jag att ordet nedtrappning i mitt fall är det lämpligaste. Från början när Nicklas Sennerteg ringde mig var ambitionsnivån 14 dagar, men denna tvåveckorsperiod har i stället blivit sju (7) år. Det är ju inte riktigt klokt vad tiden kan gå snabbt.

Å andra sidan känns det nu att jag har skrivit och blivit läst av så oerhört många människor – statistik finns ju även på sådant – att det får räcka. Det senare sagt utifrån den synvinkeln att de som så önskat har fått lära känna mig nästan utan och innan. Inget ämne har för mig varit för oviktigt för att uttrycka tankar och åsikter om. Ibland har jag tagit upp det som i andra sammanhang betraktats och betraktas som kontroversiellt eller känsligt, men aldrig har jag fått några elaka kommentarer. Det senare förvånar mig något, men vit medelklassman med det yrke jag nu råkar ha kanske inte är den som i första hand angrips av personer som själva känner sig säkra i anonymitetens skymningsland.

Som avslutning vill jag bara framföra mitt stora tack till alla de som – något jag innerligt hoppas – har funnit glädje i att ta del av små och stora funderingar i mitt helt vanliga liv.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

